Top

שיווק באינטרנט דווקא בתקופת מיתון

שיווק באינטרנט דווקא בתקופת מיתון

שיווק באינטרנטבתקופות מיתון עסקים נוטים לצמצם בהוצאות השוטפות כדי להתמודד בצורה טובה יותר עם הירידה בהכנסות. עם זאת, חשוב מאד לערוך צמצום זה בחוכמה ובמחשבה תחילה. למרות שעבור עסקים רבים הוצאות השיווק והפרסום הינם הוצאה לא קטנה, יש לשקול היטב האם יש לצמצם בהן ואם כן, באיזו מידה. זאת היות וירידה בהיקף השיווק והפרסום תוביל בהכרח להקטנת מספר הפניות לבית העסק, ודווקא בתקופה של מיתון הדבר עלול להיות קריטי.

פעמים רבות כדאי לשקול את הגברת מאמצי השיווק ובמיוחד בתקופות אלו. דווקא בזמני מיתון, כאשר יש פחות פעילויות שיווקיות של המתחרים, סיכויי העסק להגיע אל הלקוח רבים יותר. ניהול חכם של משאבי השיווק והפרסום בצורה ממוקדת יביא למיצוי הפוטנציאל השיווקי. כך, ניתן למתן את הירידה הטבעית במכירות וברווחיות, ואף להביא לקידום העסק והגדלת המכירות.

השלב הראשון הינו ייעול ומיקוד אופני השיווק והפרסום. יש לבדוק אילו אפיקי פרסום מספקים את האחוז הגבוה ביותר של רווח יחסית להשקעה. בתקופות מיתון כדאי לרכז את משאבי השיווק והפרסום בכלים ממוקדים ולא בפרסום רחב כגון מודעות בעיתונות, רדיו, טלוויזיה, שלטי חוצות וכו'.

שיווק באינטרנט מגלם בתוכו כלים רבים באמצעותם ניתן להגיע לקהל רב, לפלח ולמקד את הפרסום לקהלי יעד ספציפיים. ניהול נכון של קמפיין שיווק באינטרנט יבטיח תפוקה גבוהה תוך השקעה נמוכה בצורה משמעותית יחסית לאמצעי פרסום אחרים.
בנוסף, פרסום באינטרנט מספק כלים באמצעותם ניתן למדוד את התוצאות בזמן אמת, ולערוך שינויים במסע הפרסום במידת הצורך.

בכדי לנצל באופן יעיל את האפשרויות לשיווק באינטרנט, חשוב להכיר את האפיקים השונים לפרסום באינטרנט. בחירה בכלים המתאימים ושימוש בהם בצורה נכונה יביאו להגדלה משמעותית של מעגל הלקוחות והיקף המכירות. להלן כמה מן הכלים בהם ניתן לעשות שיווק באינטרנט בצורה אפקטיבית:

* אתר אינטרנט – כיום רוב בעלי העסקים כבר מודעים לחשיבות אתר האינטרנט. עם זאת, יש לוודא כי האתר משדר מקצועיות ואיכות, נוח לגלישה ומעביר את המסרים השיווקיים הדרושים.

דווקא בתקופות מיתון כדאי לבדוק את יעילות האתר, ובמידת הצורך, ניתן לשדרג אותו בעלות נמוכה יחסית. זאת, בכדי להבטיח שהגולש ימצא בקלות את מבוקשו, יבצע רכישה או ייצור קשר עם העסק.

* קידום אתרים בגוגל (SEO) – חשוב להבין כי גולשים נוטים להיכנס לאתרים הראשונים המופיעים בתוצאות החיפוש, ולכן אתר שאינו מקודם, ייחשף פחות ללקוחות פוטנציאלים, ומספר המכירות יהיה נמוך יותר. קידום אורגני או אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) יביאו להרחבה משמעותית של מעגל הלקוחות.

* קידום ממומן בגוגל – פרסום באינטרנט באמצעות מודעות גוגל מאפשר הגעה לקהל יעד ממוקד, תוך שליטה יומיומית על המודעות, הפצתן, תקציב הקמפיין וכו'. בנוסף, כלי זה מספק סטטיסטיקות לגבי התנהלות קמפיין הפרסום ותוצאותיו.

* שיווק ברשתות חברתיות – שיווק באינטרנט באמצעות התנהלות נכונה בפורומים וברשתות חברתיות יביא לתוצאות חיוביות תוך השקעה נמוכה יחסית. הרשת החברתית המובילה פייסבוק מציעה מספר כלים שיווקיים, ביניהם דף פייסבוק עסקי, מודעות פרסום בפייסבוק ועוד.

* ניוזלטר – שליחת ניוזלטר מעוצב ואיכותי ובו תכנים מקצועיים, מעניינים ושיווקיים, מאפשרת שמירה על קשר עם הלקוחות הקיימים והרחבת היקף המכירות.

חברת Digidam תשמח לנהל עבורכם קמפיין שיווק באינטרנט. אנו נבנה קמפיין ייחודי עבור העסק שלכם, תוך ניצול מקסימלי של התקציב להשגת התוצאות הטובות ביותר. ראשית נגדיר יחד את קהלי היעד, המסר השיווקי, המטרות הרצויות וכו'. בהתאם לכך, נבחר את הכלים הנכונים עבור שיווק ופרסום העסק שלכם באינטרנט. ניהול הקמפיין יתבצע תוך פיקוח שוטף על תוצאות פעולות השיווק והפרסום וביצוע שינויים והתאמות בזמן אמת. בנוסף, תקבלו דיווח חודשי על התנהלות הקמפיין השיווק באינטרנט ותוצאותיו.