Top

שיווק בפייסבוק

שיווק ברשתות חברתיות

שיווק בפייסבוק

שיווק בפייסבוקהופעת הרשתות החברתיות בשנים האחרונות היוותה מהפכה של ממש בעולם האינטרנט. כיום הרשת החברתית המצליחה ביותר היא Facebook. הרשת, אשר הוקמה בשנת 2004 ונפתחה לציבור הרחב ב-2006, הפכה לרשת החברתית הגדולה ביותר, והיא זמינה ביותר משבעים שפות. באוקטובר 2012 דווח כי לפייסבוק מיליארד דפי משתמשים פעילים. בישראל דווח כי מספר המשתמשים הרשומים עמד על 3.6 מיליון, כמחצית מאוכלוסיית המדינה!

אם כן, העוצמה של פייסבוק אינה ניתנת לערעור, ועסקים או ארגונים יכולים לנצל את השירותים שהרשת החברתית הזו מציעה לצורכי מיתוג ושיווק עצמי או שיווק אתר האינטרנט שלהם ברחבי רשת האינטרנט ובמנועי החיפוש בפרט. היות ופייסבוק מאפשרת לחבר אליה אתרים, לכתוב קוד ולהוסיף אפליקציות, היא למעשה הרבה יותר מרשת חברתית. ממשק הפרסום בפייסבוק מאפשר פילוח המשתמשים לפי ארץ, שפה, מין, גיל, תחומי עניין ועוד, כך שביכולת העסק ליצור קמפיין פרסום ממומן ולמקד את פרסומיו בצורה שאינה מתאפשרת באמצעי פרסום ושיווק אחרים.

עבור עסק או ארגון המבקש לשווק עצמו באמצעות פייסבוק, השלב הראשון יהיה פתיחת דף עסקי בפייסבוק. בעוד פרופיל אישי של משתמש בפייסבוק משמש לייצוג אדם פרטי ומגביל את כמות החברים, עמוד עסקי מאפשר ייצוג רשמי של חברה או מותג, וכמות חברים ללא הגבלה. בנוסף, עמוד עסקי מקודם הן בתוצאות החיפוש בפייסבוק והן בתוצאות החיפוש במנוע החיפוש של גוגל. קישור מן הדף בפייסבוק לאתרכם יכול להביא לעלייה משמעותית בכניסות גולשים לאתר, ובכך לשפר בצורה משמעותית את דירוג האתר בגוגל.

אסטרטגיית שיווק בפייסבוק

חשוב מאד לבנות אסטרטגיית שיווק בפייסבוק לפני פתיחת הדף העסקי. זאת היות ולא ניתן לערוך שינויים מסויימים לאחר פתיחתו. במידה ופתחתם דף עסקי בשם מסויים, צברתם חברים ("לייקים") רבים, ותיאלצו לפתוח דף חדש, תאבדו את מה שבניתם עד עתה. לכן, ישנה חשיבות רבה לניתוח העסק ו/או המוצר והשירותים שהוא מציע, שוק הלקוחות אליו הוא פונה ועוד, לפני התחלת ביצוע הצעדים השיווקיים עצמם.

בניית דף פייסבוק איכותי ועשיר בתכנים ימשוך אליו גולשים ולקוחות פוטנציאלים רבים. חברת Digidam, המתמחה בתחום של שיווק ברשתות חברתיות, ובכללן פייסבוק, תוכל לבנות יחד איתכם אסטרטגיית שיווק, להקים ולעצב עבורכם דף פייסבוק עסקי מרשים ויעיל, אשר ישיג את מטרות השיווק שלכם. חשוב לזכור כי כמו בכל אתר, יש צורך לתחזק את הדף על ידי הוספת תכנים חדשים ומעניינים, שאינם תמיד פרסומיים, להגיב לפניות ולתגובות גולשים ועוד. בעלי עסקים רבים אינם יכולים לפנות את הזמן הדרוש לתחזוקת דף הפייסבוק שלהם, ובכך, מטרות השיווק אינן מתממשות, וגרוע מכך, תדמית העסק נפגעת, היות והגולשים מגיעים לדף מיושן ולא עדכני, ופניותיהם לא נענות. עבור עסקים וארגונים המבקשים לעשות שימוש נכון בפייסבוק ככלי שיווקי, מומלץ לשכור שירותי ניהול דף פייסבוק.