Top

שיטות פסולות לקידום אתרים

שיטות פסולות לקידום אתרים

לפניכם מספר טעויות בסיסיות ונפוצות של קידום אתרים. חלק מהטכניקות המוצגות כאן אולי טובות לטווח הקצר אך לטווח הארוך עלולות לגרום לנידוי האתר שלכם ממנוע החיפוש.

טקסט חבוי (Hidden text)

טקסט הגלוי לרובוטי מנועי החיפוש אבל סמוי מהגולשים ושמטרתו להגדיל את מספר מילות המפתח בדף כלשהו. לדוגמה: פונט בצבע לבן על גבי רקע בצבע לבן או טקסט קטן מאוד.

חוות קישורים (Link farm)

מדובר באתרים שהתוכן המרכזי בהם הוא כמות גדולה של קישורים לאתרים שונים.
רשימות לינקים אלו מסודרות באופן מאורגן ואין להם ייחוד או משמעות. לרוב חוות קישורים עוסקות בספאם, אינו תורמות לקידום אתר האינטרנט ואף אינן מקובלות על ידי מנועי החיפוש מבחינה אתית. ובמילים של גוגל: "אל תשתתפו בתרמיות קישורים על מנת להגדיל את הדירוג שלכם או את ה PageRank. במיוחד הימנעו מקישור לאתר spam או ל-'שכונה רעה' מאחר והדירוג שלכם עשוי להיפגע מכך".

הגשה אוטומטית (Auto submit)

רישום אתר באינדקסים, מדריכים ומנועי חיפוש הינו שלב משמעותי וחשוב ביצירת הנוכחות באינטרנט. הוא עוזר לקידום האתר, מגדיל חשיפתו לגולשים ומשפר את מקומו במנועי החיפוש.
תוכנות רבות מציעות לכם הוספה מהירה לעשרות או מאות מנועי חיפוש שונים על מנת שימצאו את האתר שלכם. השירות הזה מיותר הואיל ו-90 אחוזים מהשימוש בעולם במנועי החיפוש מתבצע דרך 5 מנועי חיפוש ראשיים בלבד (Google, Yahoo, MSN, AOL, JustAsk). מה עוד, שאתרי ספאם רבים משתמשים בטכניקה זו, ולכן מנועי החיפוש הגדולים למדו לחשוד באתרים שנרשמים בן רגע למנועי חיפוש רבים. החשד הזה עלול להתבטא בהעלמות אתרכם ממנועי החיפוש.

דפי כניסה (Doorway pages)

דחיסות של מילות מפתח בעמוד הנה פרמטר מאד חשוב בהליך של אופטימיזציה למנועי חיפוש אך זו טעות לשתול את מילות המפתח בכל מקום ללא התחשבות ברמת הדחיסות. מנועי החיפוש עלולים לעלות על כך מאחר והם מתוכנתים להבחין בצפיפות יתר של מילות המפתח בעמוד.

אתר צללים (Shadow domain)

בניית אתר פיקטיבי שלא נועד לגולש אלא למנועי החיפוש בלבד. אתר צללים מכיל כמות גדולה של דפי כניסה וכל מטרתו לרמות את מנועי החיפוש ולהפנות תנועה לדומיין אחר. אתרים אלו בנויים בצורה כזו שהגולשים המגיעים לאתר רואים מידע אחד ו"הבוטים" של מנועי החיפוש רואים דבר אחר. ברגע בו מנועי החיפוש (ובראשם גוגל) מזהים אתר המציג מידע שונה לגולש ומידע שונה לבוטים הוא פוסל אותו ומסיר אותו לחלוטין מתוצאות החיפוש.

העתקת תוכן (Page jacking)

לא מעט בעלי אתרים מנסים ליצור "יש מאין" בתחום התוכן. קרי להעלות אתר עשיר בתכנים שכל כולו מבוסס על העתקות כאלו ואחרות של תוכן ממקורות אחרים. גוגל יודע לזהות אתרים כאלו ולדרג אותם בהתאם.