Top

מדריך גוגל שופינג: איך להתחיל לפרסם נכון בגוגל שופינג

מדריך גוגל שופינג: איך להתחיל לפרסם נכון בגוגל שופינג

מוכר באינטרנט ועדיין לא נכנסת לגוגל שופינג (Google Shopping) ?
יצרנו עבורך מדריך פשוט בעברית שיעזור לכם להתמצא ולעלות למגרש!

קמפיין פרסום בגוגל שופינג דורש יותר מאמצים מאשר קמפיין פרסום סטנדרטי באדוורדס. לכן כדאי להתכונן מראש. גוגל כרגיל מקפידה על הכללים ולכן על המפרסמים לפעול בדיוק לפי הכללים כדי להציג מודעות פרסום בגוגל קניות. אין לך זמן ללמוד איך לפרסם דרך גוגל קניות? תן למקצוענים שמוסמכים על ידי Google לנהל חשבון פרסום שלכם ב-Google Shopping! 

גוגל שופינג, או גוגל קניות בעברית, הוא שירות חדש של גוגל בישראל שמאפשר חיפוש מתקדם, מהיר יותר ונוח יותר של מוצרים באינטרנט, צפייה בנתונים עדכניים וגישה מהירה לדף המוצר עצמו ולרכישה.

גוגל קניות מאפשר לאתרי מכירות לפנות לקהל גולשים עם המוצרים הרלוונטיים עבורם בזמן שהגולשים כבר מוכנים לבצע רכישה.

בסרטון הקצר הבא תוכלו לראות כיצד שירות גוגל שופינג עובד

 

איפה גולשים יראו את המודעות שלי?

דף תוצאות החיפוש כפי שהתרגלנו אליו הולך להשתנות לחלוטין!  גוגל הופך להיות לא רק מנוע החיפוש הגדול אלא גם הקניון הגדול ביותר.

 

מודעות גוגל שופינג
גוגל קניות - צילום מסך

מה מותר ומה אסור לפרסם בגוגל שופינג?

ישנם מוצרים שאינם מורשים לפרסום בגוגל קניות. כמו כן, ישנן שיטות אסורות. לפני שתתחיל לפרסם, יש לבדוק אם המוצרים שלך נכללים בקטגוריות האסורות:

לחץ/י כאן לקריאה מורחבת על רשימת המוצרים והשיטות הפסולים כפי שמפורסם באתר של גוגל.

הדרישות של גוגל: מה צריך להכין לפני הקמת קמפיין קניות בגוגל?

 

  • פיד (Feed) המוצרים 

    פיד הוא מקור הנתונים הנחוץ למערכת Merchant Center כדי להציג את המוצרים שלך בGoogle-
  • חשבון GMCGoogle Merchant Center

    הוא הכלי שאליו יש להעלות את נתוני החנות והמוצרים שלכם ל-Google  כדי שיהיו זמינים לשימוש במודעות שופינג ובשירותים אחרים של 
  • חשבון Google Ads (גוגל אדוורדס לשעבר) 

    חשבון במערכת הפרסום המאפשר לך להגיע ללקוחות חדשים בעזרת מודעות מקוונות המותאמות ליעדים העסקיים ולתקציב שלך.
  • חנות און ליין שעומדת בתנאים

     החנות און ליין צריך לפעול בהתאם להגדרות והסטנדרטים של גוגל שופינג אודות המוצר, מדיניות השימוש, ותהליך הרכישה והחזרת המוצר.

מה הדרישות לאתר

מהימנות פרטי הקשר. באתר יש לציין את כל הפרטים ליצירת קשר, מספר טלפון וכתובת דואר אלקטרוני.

אבטחת ההזמנה. על האתר להשתמש בשרת SSL מאובטח עם אישור https חוקי.

מדיניות תנאי תשלום. יש לציין את מידע זמין ומפורט לגבי שיטות ואפשרויות התשלום בכדי שהלקוחות יוכלו להכיר את התנאים טרם הרכישה ו/או החזרה. יש לכתוב מידע ברור ומובנה על החזרת הסחורה.

תהליך ההזמנה און ליין. יש לבדוק את תהליך ההזמנה, כדאי להימנע משגיאות.

שלבי הוספת אתר ל-GMC

GMCGoogle Merchant Center הוא הדאטא בייס העתידי של כל המוצרים. על מנת להוסיף את האתר ל-GMC פעל על פי השלבים הבאים:

  • פתיחת חשבון ב-GMC. כדי להירשם, עליך ליצור חשבון בשירותי Google. לאחר מכן, הזן מידע על החנות ב-GMC: שם, כתובת, אינדקס, טלפון, לוגו.
  • אמת את הבעלות באתר. אשר את כתובת האתר של החנות המקוונת שלך ואת הבעלות עליה. ישנן מספר דרכים לאשר את הזכויות.
  • הכנת פיד (Feed) של המוצרים. פיד הוא קובץ שמורכב מרשימה של מוצרים. המוצרים מקובצים בו על פי המאפיינים שמגדירים כל אחד מהמוצרים באופן ייחודי.
    צפה בסרטון:

 

  • צור חשבון בגוגל פרסום. אם בעבר לא השתמשת בפרסום מקוון, עליך לרשום חשבון פרסום של Google. בחשבון זה תקים מסע פרסום של המוצרים שלך. בעת הרישום, הזן את פרטי הקשר, הפרטים ושיטות התשלום.
  • הגדר קישור בין חשבונות GMC לבין מודעות Google. קשר חשבונות זה לזה כדי לוודא שהנתונים בין חשבונות מועברים בצורה תקינה. החיבור יאפשר להשתמש במידע ממודעות Merchant Center למודעות Google. שלח בקשה מ-GMC לפרסום ב-Google, ולאחר מכן אשר את הקישור בקמפיין הפרסום.
  • צור מסע פרסום של קניות. מסע הפרסום נוצר בחשבון הפרסום שלך ב-Google. ב-"סוג מסע הפרסום" יש לבחור "מסע פרסום למסחר". כל הפרמטרים וקבוצות המודעות נוצרים על בסיס מסעות הפרסום הרגילים ברשת המדיה.
  • הפעלת הופעות של מודעה. לאחר שהגדרת ויצרת מודעות, ולאחר שעברו את שלב האימות והבדיקות של גוגל תעבור/י לשלב הגדרות התשלום. ניתן לקבוע תעריפים שונים עבור קבוצות שונות של מוצרים. לבסוף הפעל את המודעה.
  • מעקב ושיפור ביצועים. כדי לאסוף נתונים סטטיסטיים על מסע פרסום, יש להגדיר את חשבון Analytics לאתר. על מנת שהנתונים יועברו כראוי יש לקשר את Analytics עם מודעות Google. ב-Analytics מומלץ להגדיר יעדים כדי לעקוב אחר הצלחת הקמפיין.

בנוסף, יש להגדיר מעקב אחר מסחר אלקטרוני. כדי שאנליטיקס ישלח נתוני מסחר אלקטרוני, יש להוסיף את קוד המעקב לאתר, פנה למפתח האתר לקבלת סיוע.

דרך הקלה והמהירה ביותר להתחיל לפרסם בגוגל שופינג

תן למקצוענים שמוסמכים על ידי  Googleלעשות את זה בשבילך! 

ההבדל בין קמפיין פרסום לקמפיין פרסום יעיל שמביא מכירות הוא הבדל עצום. בפרסום המקוון המעקב אחר הנתונים, ניתוח נכון של המגמות והבנה של יתרונות המוצר והעסק עושים את ההבדל ולנו יש תוצאות מוכחות!

דיגידם, אני רוצה שתנהלו עבורי קמפיין גוגל שופינג