Top

פרסום בגוגל – מהי רשת המדיה?

שיווק באינטרנט

פרסום בגוגל – מהי רשת המדיה?

ניתן לחלק את הקידום הממומן בגוגל לשני תחומים עיקריים – קידום ברשת החיפוש, וקידום ברשת המדיה. קידום ברשת החיפוש משמעו הצגת מודעות כאשר גולשים מחפשים מונחים רלוונטיים במנוע החיפוש. לעומת זאת, קידום ממומן ברשת המדיה משמעו הצגת מודעות לגולשים בזמן שהם מבקרים באתרים שונים ברחבי הרשת אשר מקצים אזורים למודעות – אתרי תוכן וחדשות, פורטלים, בלוגים, אתרי משחקים ואפילו אתרי וידאו דוגמת YouTube.

איך זה עובד?

המפרסם יכול להגדיר באילו תנאים יופיעו המודעות על פי פרמטרים שונים, דוגמת אתרים ספציפיים בהם הוא רוצה שהמודעות יופיעו, מאפיינים דמוגרפיים של הגולשים (מין, גיל), מאפיינים גיאוגרפיים של הגולשים (ארץ, עיר ואפילו רדיוס מסויים סביב רחוב ספציפי), תחומי העניין של הגולשים ועוד.

ככל שהמודעות מוצגות בפני קהלים רלוונטיים יותר, אשר יכולים להביא עניין במוצר או בשירות, עולה הסבירות שהגולשים יקליקו עליהן, ישאירו פרטי יצירת קשר, יבצעו רכישה וכו'. כמובן שגם ניסוח ועיצוב נכונים של המודעה ישפיעו על המידה בה הגולשים יקליקו עליה ויעברו לאתר האינטרנט או דף הנחיתה.

שיווק באינטרנט

 

יתרונות פרסום בגוגל ברשת המדיה

באמצעות אפשרויות המיקוד בפרסום ברשת המדיה, ניתן לבנות אסטרטגית שיווק באינטרנט אשר תחשוף את השירות או המוצר בפני לקוחות פוטנציאלים במקום הנכון ובזמן הנכון. בנוסף לחשיפה בפני קהלים חדשים, ניתן גם לטרגט קהלים קיימים או גולשים שביקרו באתר אך לא יצרו קשר או ביצעו רכישה. פרסום מסוג זה מכונה "רימרקטינג" או "שיווק מחדש". באמצעותו ניתן להגיע לאלו שכבר הראו התעניינות במוצר או בשירות שלנו.

בנוסף למודעות טקסט, ברשת המדיה ניתן לעשות שימוש בתמונות וסרטונים כדי 'למשוך' את עיני הגולש ולעודד אותו להקליק עליה.

אופטימיזציה ושיפור תוצאות הקמפיין

אם כן, ברור כי חשוב להקים את הקמפיין בצורה נכונה, אך יש צורך גם לנהל אותו באופן שוטף, בכדי להבטיח שהוא יביא את התוצאות הרצויות, ואף אלו ישתפרו לאורך זמן. ניהול מקצועי של הקמפיין מאפשר ניצול מיטבי של התקציב, כך שהוא יופנה לאלמנטים שמביאים את התוצאות הטובות ביותר. מערכת הפרסום של גוגל מספקת לנו נתונים חשובים רבים כגון אילו מודעות הניבו הכי הרבה קליקים והמרות ואילו אתרים סיפקו לנו את הערך הרב ביותר בעלות הנמוכה ביותר.

אחד היתרונות המשמעותיים של פרסום בגוגל הוא בכך שמדובר באמצעי פרסום מדיד. כלומר, ניתן לקבל נתונים לגבי ביצועי הקמפיין ותוצאותיו. בעל עסק יכול להבין כמה השקיע בחודש נתון, ומה הניבה השקעה זו (כמה פניות הגיעו אליו, כמה רכישות התבצעו וכדומה).

למי רשת המדיה יכולה להתאים?

רשת המדיה מתאימה לחשיפה של מוצרים או שירותים חדשים שגולשים עדיין לא מחפשים באופן אקטיבי משום שלא שמעו עליהם. בנוסף, רשת המדיה מתאימה במידה וניתן להגדיר באופן ברור מי קהל היעד והיכן הוא גולש באינטרנט.

פרסום ברשת המדיה כדאי פעמים רבות גם בתחומים תחרותיים מאוד בהם העלות לקליק ברשת החיפוש גבוהה מאוד, מה שמצריך תקציב פרסום גבוה במיוחד. לעומת רשת החיפוש, העלות הממוצעת לקליק ברשת המדיה תהיה נמוכה באופן משמעותי, ויהיה ניתן להריץ קמפיין יעיל בתקציב צנוע הרבה יותר.

מעוניינים בפרסום בגוגל? מתלבטים מהי אסטרטגיית השיווק הנכונה לעסק שלכם? חייגו  02-652-80-40 ונשמח לענות על כל שאלה!